Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teoretické znalosti žáků vybrané střední školy z první předlékařské pomoci
Dvořák, František
Bakalářská práce se zabývá hodnocením znalostí žáků střední školy v oblasti první předlékařské pomoci. V teoretické části se autor zabývá první pomocí při konkrétních krizových stavech. Na začátku praktické části vytvořil výzkumné otázky, které se zaobíraly informovaností studentů v oblasti první pomoci. K získání dat, které sloužily k vyhodnocení praktické části, vytvořil didaktický test o 22 otázkách, který se zabývá jak samotnou první pomocí, tak správnou diagnostikou stavu. Didaktický test předal 79 respondentům vybrané střední školy. Test vyhodnotil a výsledky shrnul. Následně odpověděl na výzkumné otázky. Ze získaných statistik vytvořil diskusi, kde se zaobírá schopností studentů správně poskytnout první pomoc a diagnostikovat život ohrožující nebo rizikový stav. V závěru shrnul odpovědi na výzkumné otázky a shrnul výstup této bakalářské práce.
Položková analýza jako nástroj vyhodnocování didaktických testů: příklad kurzu Statistika pro geografy
Novotná, Kateřina ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Ve školství se často setkáváme s nekvalitně vytvořenými didaktickými testy, které ve skutečnosti netestují výukou nabyté znalosti a dovednosti, nebo je testují jen v omezené míře. Pokud jsou například položky u uzavřených otázek vytvořeny neprofesionálně, studenti mohou správné odpovědi dokonce tipovat, aniž by měli z dané oblasti učiva nějaké znalosti a dovednosti. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit kvalitu uzavřených otázek s nabídkou možných odpovědí na příkladu závěrečných testů kurzu Statistika pro geografy a na základě získaných výsledků doporučit úpravy konkrétních položek. Vyhodnocení bude provedeno na základě položkové analýzy pomocí webové aplikace ShinyItemAnalysis. U špatně fungujících otázek budou na základě výsledků analýzy navrženy jejich úpravy tak, aby byly pro didaktické testování vhodnější. V teoretické části se bude bakalářská práce věnovat didaktickému testu jakožto specifickému hodnotícímu nástroji, jeho formám, jednotlivým typům testových úloh a doporučením pro jejich tvorbu. Vše bude doplněno konkrétními příklady z oblasti statistiky. Prostor bude věnován rovněž technikám tipování odpovědí, vlastnostem testových úloh a testovým teoriím. Klíčová slova: didaktický test, typy testových úloh, položková analýza, ShinyItemAnalysis
Problematika přijímacího řízení na střední školy a víceletá gymnázia
VÁVROVÁ, Kristýna
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku jednotné přijímací zkoušky na střední školy a víceletá gymnázia v České republice. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů souvisejících s jednotnou přijímací zkouškou společně s vymezením učiva pro jednotlivé tematické celky na prvním a druhém stupni základních škol. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První část obsahuje výsledky dotazníkového šetření žáků 5., 7. a 9. tříd včetně odpovědí, na jaké školy se žáci hlásí, jak dlouho a jakým způsobem se na přijímací zkoušky z matematiky připravují. Druhá část praktické části se zabývá výsledky bodových zisků získaných žáky 9. tříd ve třech rozdílných vlastnoručně sestavených ukázkových přijímacích testech. Tato část porovnává získané body v jednotlivých ukázkových přijímacích testech a zjišťuje, jaké typy úlohy dělají žákům problémy a jaké typy úloh naopak žákům jdou.
Využití e-learningu ve výuce odborného výcviku vybrané SOŠ
Holoubek, David
Bakalářská práce je zaměřená na možnosti využití e-learningu ve výuce odborného výcviku SOŠ. V práci je vytvořen výukový materiál na téma Inteligentní budovy v elektronické podobě. Navržená učební pomůcka je zpracována ve formě elektronické učebnice, elektronické přednášky, videa a powerpointové prezentace. Výukový materiál bude využit v odborném výcviku na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnic-tví Brno, Čichnova 23. Je určen zejména pro žáky, kteří si např. z důvodu vysoké ab-sence ve výuce, potřebují doplnit teoretické znalosti. V teoretické části se bakalářské práce se zabývá analýzou distančního vzdělávání a problematikou e-learningu. Hlavním cílem teoretické části je zjistit a popsat výhody a nevýhody distančního vzdělání, možnosti komunikace mezi žáky a učitelem, vymezit složení e-learningového týmu, který se stará o tvorbu kurzů. V druhé části je popis sys-témů, ve kterých lze vytvářet e-learningové kurzy. Cílem praktické části je vytvoření e-learningového kurzu v řídicím systému -- Moodle. Obsahem kurzu je výukový materiál, který je zpracován ve čtyřech provede-ních. Součástí kurzu je i didaktický test, který slouží k ověřování vědomostí.
Možnosti implementace tématiky opylovačů do učiva ZŠ
MAŠKOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá obsahem učiva tématiky "opylovači", především možností implementace ve výuce na základní škole. Rešeršní část se věnuje opylování, významu opylovačů, ukotvení tématiky v Rámcově vzdělávacím programu, a především analýze řad učebnic přírodovědy a přírodopisu pro základní školy z hlediska tématu opylovači. K získání potřebných dat byly v metodické části vytvořeny didaktické testy a výukový projekt pro žáky 4. a 6. ročníků základních škol. Na základě získaných poznatků byl vyřčen závěr ohledně možného zařazení tématiky do výuky na základní škole.
Sonda znalostí živé přírody u žáků na druhém stupni ZŠ
SKALICKÁ, Karolína
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí o živé přírodě u žáků šestých tříd. Po absolvování didaktického testu byla s jednou ze šestých tříd uskutečněna vycházka naučnou lesní stezkou. Tam si měli možnost ověřit právě získané zkušenosti. K vyřešení didaktického testu žákům sloužily patřičné exponáty. Dané přírodniny byly vybírány na základě učebnic, dle kterých se žáci v předchozích letech učili. V jedné z kapitol je také zmiňována charakteristika didaktického testu nebo témata probíraná v předmětech prvouka, přírodověda a přírodopis. Praktická část obsahuje výsledky testování a popisuje průběh vycházky. Závěrem jsou porovnány výsledky této práce s podobnými studiemi.
Znalosti o neživé přírodě u žáků základních škol
ZVOLÁNKOVÁ, Romana
Diplomová práce se zabývá znalostmi žáků základních škol v oblasti neživé přírody. Ověření znalostí o neživé přírodě proběhlo prostřednictvím didaktického testu. Ten byl vytvořen na základě literárního přehledu, kde je mimo jiné popsána přírodovědná gramotnost, postavení neživé přírody v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a tvorba didaktického testu. Testování se zúčastnilo 1043 žáků z 12 krajů České republiky. K dispozici je také rozhovor s učitelem základní školy o problematických tématech při výuce neživé přírody. Tato práce byla podpořena projektem Grantové agentury Jihočeské univerzity (GA JU) č. 123/2019/S.
Využití školní zahrady pro praktické aktivity s rostlinami na 2. stupni ZŠ
Grygová, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
V této diplomové práce je zpracováno využití školní zahrady k praktickým činnostem při exkurzních činnostech. Konkrétní vybranou lokalitou je školní zahrada Obchodní akademie a Střední odborné školy zemědělské a ekologické v Žatci. Hlavní cílem byla příprava praktických aktivit v rámci exkurzních činností realizovatelných ve školní zahradě a jejich ověření ve výuce u žáků nižších ročníků 2. stupně ZŠ. Navržený výzkum proběhl prostřednictvím didaktických testů, u kterých byly brány na zřetel vstupní znalosti před uskutečněním praktických aktivit (pretest) a znalosti získané v nich pak byly ověřovány v posttestu. Celkové didaktické pojetí botanicky zaměřených aktivit bylo zpracováno v souladu s oborovou didaktikou biologie. Následně proběhlo i další šetření v podobě postojového dotazníku, který cílil na zjišťování oblíbenosti praktických aktivit ve školní zahradě ze strany samotných žáků. Dosažené výsledky výzkumu ukazují, že praktické aktivity s rostlinami ve školní zahradě jsou účinnou i oblíbenou formou výuky. KLÍČOVÁ SLOVA žák, výukové formy a metody, školní zahrada, praktické aktivity, exkurzní činnosti, didaktický test, postojový dotazník

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.